סער והציבור החרדי: הלימוד בחברותא בהיחבא עם הגר"מ שפירא זצ"ל

    אסתי פלד No Comments on סער והציבור החרדי: הלימוד בחברותא בהיחבא עם הגר"מ שפירא זצ"ל

    ב"מהדורה המרכזית" נערך דיון על עתידו הפוליטי של גדעון סער ויחסיו עם הציבור החרדי במהלך השנים האחרונות. מקורבו הרב יהודה פולישוק סיפר על התקרבותו ליהדות ושמירת השבת כהלכתה בביתו הפרטי. ועל הדילמה העתידית בין נתניהו לסער

    צילום: פלאש 90
    16:14
    12.05.24
    רחל פסטג No Comments on לא חללי, גיבורי צה"ל: רחל בולטון בשיחה על היום הכואב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (רביעי) ב"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן, התקיים דיון מיוחד, על ח"כ גדעון סער שהחליט להקים מפלגה חדשה לקראת הבחירות הקרובות וכנראה יהיה שחקן משפיע בכנסת הבאה. מה יחסיו עם העולם החרדי? ואיך סער רואה את ערכי היהדות במדינת ישראל? במיוחד לאור אי הצבעתו בכנסת היום נגד חוק השוויון.

    מקורבו בשנים האחרונות הרב יהודה פולישוק השתתף בדיון וסיפר על התקרבותו ליהדות באופן עמוק מאז החל לכהן כשר חינוך והחברותא הלא ידועה עם הגאון רבי משה שפירא זצ"ל בישיבת פתחי עולם.

    מקורבו, הרב יהודה פולישוק סיפר במהדורה על התקרבותו של סער לשמירת תורה ומצוות, לדבריו: "לעומת בלפור, סער שומר שבת, מכבה את הטלפון בשבת. ואף זכה לחברותא שבועית עם הגר"מ שפירא זצ"ל. הוא היה מגיע בהיחבא והיה מגיע לישיבת פתחי עולם ובמשך שעה וחצי הוא היה לומד אתו יחד. הרב משה אמר לי בזמנו שהוא מרגיש שהחברותא איתו משפיעה על כל הצעירים".

    עד סיפר, "שנולד בונו דוד הוא הודיע שהוא התחיל לשמור שבת כהלכתה. שמירת השבת אצלו, היא לא תוצאה של אינטרסים, אלא הרבה מעבר לכך".

    על אי הצבעתו נגד חוק השוויון בכנסת היום שגרם לסערה גדולה אומר הרב פולישוק ,"אני לא יועץ פוליטי. אך מהזווית האישית אני אומר, שהקשר שלו עם הציבור החרדי הוא אמיתי. הוא מגיע להתברך למרן שר התורה לא בשביל התמונות" הוסיף.

    הכתב הפוליטי אבי רבינא אמר בדיון: "למרות התקרית בין סער לחרדים, כשגדעון סער יהפוך אלטרנטיבה לנתניהו, הדילמה החרדית תהיה קשה. אצל נתניהו השותפות סינתטית. סער לעומתו, פוקד את בתי הרבנים לא רק בערבי פריימריז".



    0 תגובות